Tuesday 12 April 2016

Aku Kembali


Assalamualaikum...

Last entry February 2013. Tetiba malam ni, 11 April 2016 rasa nak update diari online ni :D
Sejak ada Instagram n WeChat, memang malas yang amat nak update blog. Sebab tak ramai yang follow, so memang buat derk ja kat blog.

Almost 3 years...
Memang a lot of unexpected things happen n banyak benda yang aku lalui.
Suka duka, manis pahit, gembira sedih...


"Dan demikianlah keadaan hari-hari (kejayaan dan kesedihan) Kami pergilirkan di antara manusia (supaya menjadi pengajaran)".

Ali Imran: 140

Makin meningkat usia, makin banyak masalah yang kita hadap. Masalah kecik, masalah besaq. Tanpa masalah, tanpa ujian, kita akan lemah untuk hadap cabaran yang mendatang. 
Bukan tu ja, hikmah di sebalik apa yang jadi. Bukan saja-saja Allah bagi ujian pada kita. Mungkin hikmahNya, kita tak nampak dalam masa terdekat. Tapi, mungkin pada satu hari nanti, yang Allah saja tahu. 





Hati...
Tenanglah...
Allah ada. 
Dia tahu apa yang aku rasa
Dan Dia tahu segala niat aku.

Kerna aku seorang pendosa. 
4 Rejab 1437

No comments:

Post a Comment