Saturday 11 February 2017

Bunga Masih Layu...

Aku...
Sampai saat ini, masih bergelut untuk berdamai dengan takdir.
Masih lagi ada tika nya, aku menangis bagai anak kecil yang terjatuh dan minta dipeluk, dicium, ditenang oleh sang ibu.

Luka yang kononnya sudah nampak hampir sembuh itu...kembali berdarah. Tanpa henti mengalir hingga terasa basah seluruh jiwa.

Jika aku punya pilihan, pastinya pada Tuhan aku mohon.
Mohon agar masa diputarkan kembali. Mohon agar walau dengan cara apa sekalipun, jangan adakan pertemuan, perkenalan dan percintaan itu.

Namun...tetap...apa yang berlaku itu dengan izin Allah Taala.
Pertemuan itu ialah anugerah. Perkenalan itu ialah anugerah. Percintaan itu ialah anugerah, jua ujian buat aku, buat dia, buat kami.
Dan perpisahan itu...ialah anugerah, ujian jua musibah buat kami.

Sama ada ia bunga yang mekar, mahupun bunga yang layu...
Segalanya...hadiah dari Tuhan.
Jadinya...terima dan hargai.

Perlu sentiasa ingat dan diingatkan
Mekarnya bunga tak akan bertahan selamanya
Begitu jua layunya bunga tak selamanya akan berkeadaan begitu.

No comments:

Post a Comment