Saturday 27 May 2017

Ramadhan 1438 H

Alhamdulillah...
Ramadhan dah tiba. First thing yang ada dalam kepala...

"Moga Ramadhan kali ni lebih diberkati dan diredhai."

Kerna Ramadhan tahun lepas...status sebagai girlfriend orang. Beli baju raya sama-sama, photoshoot pakai baju raya matching warna, buka puasa sama-sama, baca Quran, sampai lah ke tarawih jemaah kat masjid. Semuanya sama-sama.

Bila fikir balik, apa yang aku buat, apa yang kami buat tu semuanya Allah tak redha. Aku tahu Allah tak suka, tapi aku still buat. Dan tak ada pula aku nak remind ex-boyfriend.
Berdosa nya aku sebab bawa diri dan orang lain ke jalan yang Allah tak redha 😭

Dan semalam...Allah bagi peluang dekat aku dengan sahabat untuk tarawih jemaah kat Masjid Besi; masjid yang sama aku pergi dengan ex-boyfriend tahun lepas.

Masa solat, rasa berdosa makin bertambah bila teringat yang aku jadi penyebab kepada ex-boyfriend turut buat dosa. Terus bila sampai rumah, aku pm dia kat Facebook. N masa solat juga, aku tanam azam dan mohon agar aku lebih redha dan boleh buka chapter baru dalam kisah hidup perjalanan sendiri.

"Mungkin Ramadhan kali ni terselit satu hikmah yang besar."

Harapnya...pertemuan terakhir aku dengan dia pada Ramadhan tahun lepas akan jadi pertemuan baru aku dengan jalan hidup yang lebih Allah redha.

No comments:

Post a Comment