Wednesday 18 October 2017

Tentang Aku Kini

10 Oktober 2017...

Aku kembali ke office setelah seminggu bercuti di kampung. Alhamdulillah...masih diberi kesempatan untuk belajar dan mengambil pengalaman bekerja di Kementerian. Enam bulan bekerja kontrak masih belum cukup untuk aku wujudkan keyakinan dalam diri; masih terasa diri tidak cukup penting dan tidak dapat menyumbang kebaikan pada organisasi. Aku down dengan diri sendiri sebab tak cukup hebat untuk perform macam orang lain. 

Jika aku terus macam ni, macam mana nak kerja dengan company hebat? Macam mana nak kerja bawah bos yang kerek? Macam mana?? :/

Tentang hati dan perasaan, bagi aku kira banyak lah yang better dari sebelum ni. Jarang sangat dah nak nangis2 macam dulu. Mungkin...dalam tempoh aku heal the wound, Allah temukan aku dengan a few persons yang tetiba hadir dan ada juga yang kembali hadir. Ada yang okay, dan ada yang tak berapa okay. Apa pun, mereka hadir either as a blessing or a lesson or maybe both

Start bulan lepas kalau tak silap, aku rasa keadaan tulang belakang makin teruk. Mungkin sebab aku pakai heels dan duduk lama mengadap komputer di pejabat, tapak kaki kiri aku pedih dan sakit bila berjalan lama-lama. Sampaikan masa jalan-jalan dengan sahabat aku masa Hari Peladang kat Maeps, kaki kiri aku cramp L Seingat aku, masa join program di Royal Belum, memang tak rasa apa2 pun pada tapak kaki kiri. Keadaan makin teruk lepas aku balik naik bas. Memang totally rasa lenguh teramat sangat. Other than that, aku noticed yang sekarang aku cepat penat. Rasa semput. Bila buat medical checkup hari tu, doktor pun tegur kenapa kadar nadi aku agak laju. Mungkin related dengan masalah skoliosis aku. 

So, nak tak nak, aku kena spend duit untuk treatment chiropractic. Kena rajin pergi buat rawatan. Kalaupun tak dapat nak sembuh 100 peratus sepenuhnya, but at least I try my best to get a healthy body. 

Sebab badan yang mudah dan cepat letih tu lah buat aku tak rasa semangat nak join hiking macam dulu2. Last hiking kat Gunung Irau sebelum kita semua puasa. Rindu sangat nak tawan puncak bukit/gunung. Tapi dengan keadaan sekarang memang cari pasal kalau tetap degil nak pergi. Mungkin boleh, tapi kena warm up badan dengan bukit2 yang rendah dan tak berapa mencabar kekuatan fizikal. Persoalannya...bila nya aku boleh join hiking semula?

No comments:

Post a Comment